Reiki 3 Reiki Master Feedback
- Voor mij was vandaag van onschatbare waarde, gevuld met kostbare kennis, tastbare ervaringen en omhuld met liefde dankzij jou, Myr-I-AM. De eigen reikilijn zie ik als een ongelooflijke bron die jij op jouw beurt al jaren doorgeeft. Wat jij doceert is een selectie van het beste en dat gun je jouw leerlingen. Zo krijg ik mogelijkheden om ook mijn eigen pad verder uit te stippelen. Je hebt al mijn zintuigen aangenaam geprikkeld, alleen al met de wandeling die tot de inwijding leidde. Het samen zingen, de wandeling in de duinen, de video's en het voelen van het prachtig hart. Wat ik erg waardeer, is hoe jij de dag zorgvuldig opbouwt. Ik weet dat je heel begeesterd en toegewijd bent. Het vergt een pak voorbereiding. Ik heb de dag als een natuurlijke flow ervaren, heel geborgen en vol verrassingen. Je bewaart het evenwicht het tussen kennisoverdracht en ervaren. Die variatie blijft stimuleren, want de dag is prachtig en best ook pittig. Bovendien creëer je ook ruimte om Reiki ervaringen uit te wisselen. De symbolen naar Stonehenge versturen en ze opgeladen terug krijgen, vond ik meteen een voltreffer. Je weet de energie op te bouwen en te versterken. De hele dag door. Elk element klopte gewoon. Al het mooie dat ik vandaag mocht ontvangen, is aan het indalen. Misschien dat later nog vragen opkomen, en dan weet ik je zeker te vinden! Zo inspirerend, deze dag vandaag. Ik zal dit op mijn beurt doorgeven. Dank u,
Ik voel me echt vereerd dat ik toegelaten ben voor de start van het traject Reiki III, Reiki Master bij Myr-I-am en Paul Liekens, die zijn qua lesgevers zo speciaal, zo uniek, zo immens goed.
Door deze feedback te schrijven, eer, en dank ik mijn Reiki leraren en vooral sta ik stil bij elk stukje om na te genieten.
Eerst was er een stuk theorie, op de zeer unieke speelse wijze met veel enthousiasme en dan... samen het Reiki pad lopen. Ik hou van de metaforen die Myr-I-am overal ziet en waar ik in meegenomen word. We lopen enkele meters op de dijk in Westende, de metafoor: het leven zoals de meeste mensen het leven zien, en dan slaan we een onopvallend paadje in, een kleine moeite naar een andere wereld, de Reiki I was dit ook. We voelen samen en bespreken samen hoe anders het is als je Reiki I ingewijd werd. Samen met Myr-I-am en Paul doorvoelen, ik krijg de kans tot een verhelderend gesprekje hierover. En dan... word ik vanop een duin gewezen op een poortje dat dieper ligt, we gaan dieper in de Reiki wereld duiken. De poort heeft 3 houten planken. Ik word uitgenodigd om de CKR op te roepen, we zingen samen de mantra, ik word geholpen om dit symbool te visualiseren, een kleur te geven, het door de lucht te laten dansen op de mantra muziek en dan het symbool uit te nodigen om in mijn open kruin neer te dalen. Ik word zo begeleid dat ik elke stap voel. De CKR vult heel mijn lichaam dat warm wordt en ik voel mijn hartslag in heel mijn lichaam, zelfs in mijn keel bonzen. Dan gingen we de CKR met de tong tegen het verhemelte tekenen en dit uitblazen naar de bovenste plank van het poortje om zo het slot open te blazen. Dit was zo een mooi proces. Ik werd begeleid om dit ook met de 2 andere Reiki II symbolen te doen en dan ging het poortje open. We stappen een heilige ruimte binnen en reflecteerden over Reiki II en de daar bijhorende dingen. De aanwezigheid die bij mijn Reiki inwijdingen was werd uitgenodigd. Myr-I-am vertelde over haar ervaring. En we kwamen weer tot een mooi gesprek. We wandelden het pad verder, mijn Reiki pad. We kwamen op een speciale plek, waar we de verbondenheid met Stonehenge voelden. Ik werd uitgenodigd om me te verbinden met eeuwenoude inwijdingen en rituelen.
En dan die Reiki Master Journey, we gingen op reis buiten het, tot voor mij nu nog bekende universum, naar de Reiki dimensie. De metaforische veiligheidsgordel werd vastgeklikt, de muziek hierbij was zo passend. De wereld waarin ik terecht kwam werd zo mooi beschreven. De wereld waarin mensen per 2 hand in hand liepen. Tot ik iemand daar tegenkwam die alleen liep. Deze persoon die alleen liep vertegenwoordigde wie ik werkelijk wil zijn. Bij Reiki 2 werd ik mezelf 2.0. Nu kreeg ik de vraag tijdens de Reiki Journey: Wat heb je nog nodig om jezelf 3.0 te zijn? De muziek zwelt aan en ik krijg beelden door. Ik word zo goed en persoonlijk begeleid want ik zie normaal zulke dingen niet in meditaties, Myr-I-am voelt wat ik nodig heb en geeft me dit ook. Het verhaal gaat verder met een mand vol hartjes... Zou dit de hemel zijn waar sommige culturen het over hebben. Alles klopt in deze wereld, alles klopt in deze reis, alles klopt in dit verhaal. Na een fantastische reis wordt ik weer veilig terug gebracht. Ik kan weer landen. Ik hoor de zee. De zee is groots, net zoals Reiki. De zee blijft stromen net zoals Reiki. Water gedraagt zich als Reiki. Weer een metafoor die me raakt. En dan ...Het grote moment is nu aangebroken voor mijn Reiki Master Inwijding. Ik ben zo voorbereid, mijn hart bonkt. Het is zo een magisch mysterieus gebeuren dat woorden te klein, te onbenullig zijn om dit in woorden te kunnen beschrijven.Na de inwijding is er mooie muziek om terug in het hier en nu te komen.
Terug naar binnen, naar de beamer voor filmpjes over hoe het stappenplan is om zelf inwijdingen te gaan geven. Ik ben blij en dankbaar dat ik dit meekrijg op een stick zodat ik het thuis kan herhalen en herhalen. Ik ben ook dankbaar voor het zelfgeschreven boek van meer dan 100 bladzijden met alle info. Ik mag gaan starten met oefenen, mijn taken afwerken, ik ben super gemotiveerd. Ik kijk uit naar onze volgende samenkomst. Ik voel dat ik in mijn master proef ga slagen. Ik mag zelf kiezen hoelang ik wil oefenen, dit geeft voor mij een goed gevoel. Ik ben zo dankbaar dat Myr-I-am en Paul op mijn pad gestuurd zijn door het universum.De dag van mijn Reiki-III-inwijding in Westende voelde als een zachte maar duidelijke voltooiing van een innerlijke reis. Niet alsof er plots iets nieuws begon, maar eerder alsof een cirkel werd rondgemaakt. De dag droeg een stille kwaliteit van afronding, alsof alles wat de voorbije jaren in beweging was gekomen nu samenkwam in een punt van rust. Wanneer ik terugkijk op de drie graden, zie ik hoe elke initiatie een eigen karakter had. De initiatie in Reiki I voelde als een krachtige opening. Het was alsof er een deur werd geopend naar een subtiele dimensie van energie die altijd al aanwezig was, maar nu bewust werd ervaren. De sensatie dat energie door de handen kan stromen en dat intentie een tastbare invloed kan hebben, maakte diepe indruk. Reiki II bracht verdieping en structuur. De symbolen voelden als een nieuwe taal, een symbolische sleutel waarmee de energie gerichter kon worden aangeroepen en geleid. Het werken met de symbolen bracht een speelse creativiteit met zich mee en gaf een gevoel van uitbreiding van mogelijkheden. De Reiki-III-inwijding voelde weer anders: di Het was alsof alle beweging van de vorige stappen tot rust kwam. Doorheen de hele dag was er een stille ervaring van volledigheid, een gevoel dat niets meer moest worden toegevoegd. Ik voel een diepe dankbaarheid voor het Reiki-pad dat zich op zo'n bijzondere manier heeft ontvouwd. Dit pad mij werd ingefluisterd door Pachamama, en het universum bracht ons vervolgens op een magische manier samen met Paul en Myriam, die zowel Reiki als sjamanisme in hun werk integreren. Het voelde werkelijk als een ontmoeting die moest gebeuren. De dag in Westende was zonovergoten, met uitzicht op zee — een perfecte spiegel van de innerlijke rust die ik die dag mocht ervaren. Wanneer ik terugdenk aan deze dag, voelt het alsof een deur zacht werd geopend naar een nieuwe fase van mijn pad. Niet als een eindpunt, maar als een uitnodiging om met bescheidenheid met anderen te delen wat ik van het universum als lessen ontvangen heb, en tegelijk elke dag te blijven leren en groeien. Reiki heeft mij geleerd dat ware meesterschap niet bestaat uit het bereiken van iets bijzonders, maar uit het herkennen van de eenvoud van wat altijd al aanwezig was: universele levensenergie, stilte, aanwezigheid en verbondenheid. Met diepe dankbaarheid voor Myriam, voor dit pad, en voor de mysterieuze wijze waarop het leven mensen samenbrengt, ga ik nu verder oefenen en verdiepen. Stap voor stap, op weg naar de meesterproef. In vertrouwen. En met een open hart.
Ik vond het heel mooi om de Reiki symbolen door de lucht te visualiseren en ze op die manier in je kruin te laten zakken, om zo de 3 sloten van de poort te openen. Alles werd nog eens herhaald, o.a. openen van de heilige ruimte, Gasho, de Reiki principes etc. En dan was het eindelijk zover. De kennismaking met het Master Symbool: We kregen 2 versies te zien, en het was voor mij direct duidelijk welke ik prefereerde. Het openen met het spiraal symbool voelt heel natuurlijk aan. Het is nl. overal reeds aanwezig, in de hemel en op aarde. As above – as below. We kregen het filmpje te zien van de inwijding. Dan kwamen we aan wat voor mij echt het prachtigste was: de uiteindelijke inwijding. We deden eerst een wandeling, en visualiseerden terug het openen van de 3 sloten. Dat dit voor mij aan de zee kon plaatsvinden, op de breedtegraad van Stonehenge was magisch. Ik voel me sowieso al heel erg verbonden met de zee, en dan het krachtige van Stonehenge erbij, het maakte het magisch. Wat me vooral ontroerde en me compleet overdonderde was de magische plek. Toen ik die zag/voelde was het meteen duidelijk; dit voelde goed. Ook al was het een open plek zonder beschutting. Het moest hier. Daar zijn, verbonden met de zee en met de aarde, in de grote openheid verbonden met het kosmische, voelde zo krachtig en echt magisch. Ik ben terug ontroerd als ik eraan terugdenk. En ik ben ook echt dankbaar dat ik daar nog naar terug kan, als ik de nood zou voelen. Daarna deden we daar de Reiki Master Journey meditatie. Wat me daarvan bijblijft is de vraag: "wat heb je nog nodig om jezelf te zijn?". En heel vreemd, het woord dat dan altijd naar boven kwam, was veranderd. Van "zelfwaarde" naar "vertrouwen", en dat voelt goed! Wat er voor mij nog een extra dimensie aan gaf, was dat het einde van de cyclus van Maan in Ram was. Nieuwe maan in Ram op 20 april 2023 met als thema bevrijding uit oude rollen en authentiek je leven te omarmen en durven handelen. Had ik toen nog niet door, maar dat was voor mij een krachtig keerpunt. En nu volle maan in Ram 7oktober 2025: de voleinding van deze cyclus, je eigen pad volgen, het archetype van de innerlijke krijger, de pionier. Beter kon ik deze cyclus niet afsluiten, prachtig toch? Vanaf dan gingen we verder in het cursusboek. Er werden mantra's gezongen en andere liederen. Het was een prachtige dag, en de mooiste inwijding die ik ooit heb gekregen. Dankjewel. Ik geef jullie vanuit het diepst van mijn hart een heel warme liefdevolle knuffel. Ik kan aan mijn verdere groeitraject beginnen, en ik begin eraan vol "vertrouwen". Heel veel liefs.
Dag Myriam & Paul, Zoals altijd was het een echt lichtfeest.
Het reiki veld dat we aan het begin van de dag neerzette was krachtig, liefdevol & ik voelde me een hele dag geborgen, welkom. Toen we de symbolen visualiseerde met een kleur zag ik deze in het paars. Wat niet verbazend is want dit is mijn lievelingskleur. Toen mochten we de symbolen over de zee sturen via de breedtegraad naar Stonehenge & andere krachtplaatsen waar al eeuwen inwijdingen worden gegeven.
Ik voelde hoe de symbolen werden opgeladen met heilige energie & zegeningen. Toen de symbolen dan terug keerde naar mij zag ik tot mijn verbazing dat ze een mooie gouden licht uitstraalde. Het voelde als een heilig iets. Ontzettend mooie ervaring, die ik sinds dan al een aantal maal heb herhaald. Elke keer voel ik me dankbaar dat ik deze energieën mag ontvangen. Dankjewel Myriam & Paul om deze mooie oefening met mij te delen.
De uitleg die ik tijdens deze startdag kreeg was op zijn Myriams, waar ik dol op ben. Op een speelse & laagdrempelige manier ontzettend veel wijsheid meegekregen. Ook de manier waarop ik het master symbool aangeleerd kreeg; zingend, luisterend, voelend & tekenend. Daardoor werd het symbool geïntegreerd in men wezen.
De meditatie om de heilige ruimte te betreden was echt geweldig, je voelde de magie in de lucht hangen. Je voelde de aanwezigheid van zoveel licht & de meesters die ons voorgingen. Dit is een plaats die ik zeker frequent ga bezoeken.
De inwijding zelf was een moment van liefde, eer & kracht. Ik voelde hoe ik verder werd opengesteld & hoe reiki men hele wezen vulde; lichamelijk, mentaal, emotioneel & spiritueel. Ik ben reiki & reiki ben ik.
Het was ook geweldig dat ik contact mocht leggen met mijn grootvader, dat ik zijn aanwezigheid mocht voelen. Waar ik een hele tijd geleden van een andere master te horen kreeg bij een reiki I inwijding dat hij aanwezig was, ben ik nu dankbaar dat ik het zelf mocht ervaren.
Super bedankt Myriam & Paul voor het geweldige pad dat jullie voor mij geopend hebben.
Warme groetIk koos voor mijn Reiki 3 Master start in Scheldewindeke. Ik dacht eerst omdat die datum me beter uitkwam. Maar toen we aan de piramide aankwamen en we gingen de H. Ruimte openen door de 3 Ankh's, die symbool stonden voor de 3 sloten, de 3 Reiki symbolen, toen kreeg ik door dat dit echt wel iets was dat ik herkende van vorige levens. Met de Ankh in mijn hand voelde ik me neerdalen in mijn lichamen. Ik kreeg het beeld van zo een reeks poppetjes die in elkaar passen. Houten Matroesjka's poppetjes die in elkaar gestapeld zijn – elke pop bevat een kleinere pop binnenin, al mijn vorige levens werden samen gebundeld. Laag per laag voelde ik me meer zakken. Laag per laag, poppetje per poppetje zakte ik meer en meer naar mijn bron, naar mijn essentie. Het was alsof alle levens ineens allemaal binnen konden komen en konden samenvallen. Allemaal tegelijk! Wow! Hoe een intens moment was dat… Alles viel samen en kwam op de juiste plaats en dit voelde zo goed. Ik was zo ontroerd bij dit beeld dat ik tranen liet van verwondering, ontroering en blijdschap. Mijn start van Reiki Master opleiding MOEST gewoon in de piramide zijn. Het was zo bijzonder om daar opnieuw ingewijd te worden en toch was alles nieuw nu door deze ervaring.
Net zoals in Reiki 2, geef je uitgebreide informatie, het reciteren van mantra's en herhalen van de symbolen en de betekenis helpen enorm. Op die manier zou ik het ook graag doorgeven, zodat niemand de essentie vergeet na een opleidingsdag. Je bent een van de weinige docenten en beoefenaars die een zeer grondige kennis heeft over energetische materie, en tegelijkertijd een open geest zodat mensen zichzelf durven en kunnen zijn. Je voelt als leerling dat je je eigen weg mag bewandelen en je moedigt dit ook aan. De combinatie van je wijsheid en gezond boerinnenverstand zal ik nooit vergeten. De inwijdingsdag van deze bijzondere graad tot meesterschap voelde, net zoals in Reiki 2, zeer bijzonder. De 2de graad was voor mij zeer emotioneel door de lange tijd van 20 jaar die tussen mijn eerste inwijding en 2de verstreken was. Het was de weg terug naar mezelf. Deze keer voelde ik meer ruimte voor subtiliteit en meditatie. De inwijding zelf voelde als een zachte energie maar met stevig fysiek contact dat een snelle overdracht gaf. Ik was terug gekomen in mezelf, doordat ik compromisloos voor mezelf gekozen heb om mijn eigen weg te bewandelen. Wat een schat aan informatie kregen we mee, het persoonlijk YouTube kanaal voor de cursisten en dan nog een stick met uren info op.
Deze stap, mijn Reiki Master, heb ik nodig om wat ik begonnen ben rond te maken, niet zozeer voor anderen te onderwijzen/ in te wijden. Maar eerst af te maken waar ik aan begonnen ben; mijn eigen kanaal te kunnen opkuisen en te laten gaan wat niet meer dient. De bron die mij helpt een te worden en te laten stromen zodat de stroom om mij heen ook verder zijn licht kan laten schijnen.
Het Reiki pad wat we samen door de duinen hebben belopen naar de poort om mijn spiritueuze wereld te betreden met DKM-CKR-SHK en HSZN was een verademing. Verder te wandelen in de duinen, samen het Reiki pad lopen, letterlijk en figuurlijk tot de plek waar ik mijn inwijding zou mogen ontvangen. Het voelde alsof de zielen het toejuichten en toezongen. Gedurende de inwijding voelde ik een opluchting door mijn wezen stromen; mijn kanaal verder openen zodat de reiki stroom rijkelijk kan doorstromen.
Deze stroom is altijd voelbaar; en speelt mee met het leven. Soms intens aanwezig bij massages of bevallingen soms op de achtergrond. Maar is altijd aanwezig in mezelf en daardoor ook voor anderen.
Nog niet om te onderwijzen; maar eerst om meer te zijn.
Ik dank mijn leraren Myr-I-Am, Paul en alle voorgangers die het mogelijk hebben gemaakt om de Reiki te laten stromenHoe meer ik bij Paul en Myr-I-Am kom, hoe meer ik mij er thuis voel. Dat was voor mijn Reiki drie, Master niet anders. Ik koos ervoor om de masteropleiding in Scheldewindeke te volgen. En natuurlijk klopte dat weer helemaal. De vraag "Waarom doe ik dit en is dit de juiste weg?" bleef door mijn hoofd racen, zeker omdat mijn eerste Reiki-meester, Nina Wopkje, hiermee gestopt is. Zij heeft bewust afstand genomen vanuit een Jezus-openbaring. Dat gaf mij aanvankelijk twijfel, onrust en veel vragen. Toch voelde het uiteindelijk als een uitnodiging om bij mezelf opnieuw die innerlijke ja te herontdekken. Want ja, de energie die door mij stroomt is voelbaar. Ja, de beelden die ik ontvang zijn boodschappen. Ja, de Reiki-principes wil ik verder integreren in mijn leven. En ja, dit is een mooi pad om te bewandelen – de juiste afslag om mijn leven ten volle te beleven. De bevestiging dat het juist was, kwam door alles wat die dag samenviel. Alles werd één. Alles viel samen. De informatie, het speelse en de gezelligheid bij de start van mijn Master traject was zo mooi. De muziek van Deva Premal, die mij terugbracht naar mijn India-reis. Het lied "Suddhossi Buddhossi" van Shimshai, dat verwees naar het moment van mijn zielsontmoeting tijdens een opstelling. Het gevoel van mijn lichaam tijdens de krachtige inwijding: ik voelde het energieveld en het ontroerde mij. Reiki bracht jeugdherinneringen terug, en door met Reiki aan de slag te gaan kreeg ik de kans om te helen aan de bron en de oorzaak te doorvoelen. Reiki heeft mij verzacht en zo dankbaar naar het leven laten kijken. Wat ik nog te leren heb, is bewegen op deze energie in vol vertrouwen en overgave. Niets willen snappen, maar alles voelen, de onvoorwaardelijke liefde voor mezelf, voor de ander en voor het leven. Bedankt, Paul en Myr-I-Am, voor deze kans. Bedankt voor het vertrouwen. Ik ben benieuwd hoe dit pad zich verder zal ontvouwen.
De initiatie in Reiki I voelde als een krachtige opening. Het was alsof er een deur werd geopend naar een subtiele dimensie van energie die altijd al aanwezig was, maar nu bewust werd ervaren. De sensatie dat energie door de handen kan stromen en dat intentie een tastbare invloed kan hebben, maakte diepe indruk. Reiki II bracht verdieping en structuur. De symbolen voelden als een nieuwe taal, een symbolische sleutel waarmee de energie gerichter kon worden aangeroepen en geleid. Het werken met de symbolen bracht een speelse creativiteit met zich mee en gaf een gevoel van uitbreiding van mogelijkheden. De Reiki-III-inwijding ging nog dieper. Het was alsof alle beweging van de vorige stappen tot rust kwam. Doorheen de hele dag was er een stille ervaring van volledigheid, een gevoel dat niets meer moest worden toegevoegd. Tijdens de dag kwamen verschillende innerlijke beelden en ervaringen naar voren. Telkens wanneer ik mijn ogen sloot, zowel tijdens de journey als tijdens de initiatie, verscheen voor mij het patroon van de Flower of Life. Deze heilige geometrie wordt in vele spirituele tradities gezien als een symbool van de onderliggende structuur van het universum — een geometrisch patroon dat de eenheid en samenhang van alle leven weerspiegelt. Voor mij voelde het alsof ik toegang kreeg tot een diepere laag van begrijpen, alsof ik een soort broncode ontving: het besef dat creatie en begeleiding vanuit die onderliggende harmonie kunnen ontstaan. Tijdens alle Reiki-inwijdingen voelde ik bovendien de aanwezigheid van mijn voorouders. Mijn grootvader Roger was duidelijk aanwezig als een zorgende en beschermende aanwezigheid, samen met mijn andere grootouders. Hun aanwezigheid voelde niet zwaar of plechtig, maar eerder warm en ondersteunend — alsof zij vanop een andere laag van werkelijkheid getuigen waren van dit belangrijke moment. Gedurende de dag had ik ook een mooi gesprek met Myriam over de verbinding tussen spiritualiteit en mijn werk in het vastgoed. Het werd mij duidelijk dat deze twee werelden elkaar niet tegenspreken. Integendeel: vastgoed geeft mij gronding in de materiële werkelijkheid. We zijn tenslotte in deze wereld geïncarneerd om ook een materiële ervaring te beleven. Tegelijk geeft dit werk mij de vrijheid en tijd om mijn spirituele pad te verdiepen. Na de initiatie ontving ik van Myriam een prachtige rozenkwarts in hartvorm, een steen die symbool staat voor liefde en het openen van het hart. Op dat moment ging een diepe stilte door mij heen — een intens gevoel van rust en volledigheid, alsof alles precies was zoals het moest zijn. Ik voel een diepe dankbaarheid voor het Reiki-pad dat zich op zo'n bijzondere manier heeft ontvouwd. Dit pad mij werd ingefluisterd door Pachamama, en het universum bracht ons vervolgens op een magische manier samen met Paul en Myriam, die zowel Reiki als sjamanisme in hun werk integreren. Het voelde werkelijk als een ontmoeting die moest gebeuren. Als Reiki-leraar wil ik mijn achtergrond in de studie van wereldreligies integreren, met aandacht voor de wijsheid van onder meer het boeddhisme en het christelijk mysticisme. Daarnaast wil ik mijn sessies combineren met muziek. Omdat mijn handpan zelf door Myriam werd ingewijd, voelt het instrument voor mij als een portaal dat de ruimte opent voor deze energetische ervaring. De dag in Westende was zonovergoten, met uitzicht op zee — een perfecte spiegel van de innerlijke rust die ik die dag mocht ervaren. Wanneer ik terugdenk aan deze dag, voelt het alsof een deur zacht werd geopend naar een nieuwe fase van mijn pad. Niet als een eindpunt, maar als een uitnodiging om met bescheidenheid met anderen te delen wat ik van het universum als lessen ontvangen heb, en tegelijk elke dag te blijven leren en groeien. Reiki heeft mij geleerd dat ware meesterschap niet bestaat uit het bereiken van iets bijzonders, maar uit het herkennen van de eenvoud van wat altijd al aanwezig was: universele levensenergie, stilte, aanwezigheid en verbondenheid. Met diepe dankbaarheid voor Myriam en Paul, voor dit pad, en voor de mysterieuze wijze waarop het leven mensen samenbrengt, ga ik nu verder oefenen en verdiepen. Stap voor stap, op weg naar de meesterproef. In vertrouwen. En met een open hart.
